2025. szeptember 4., csütörtök

©GIORGIO ARAMANI LE ROI DE LA MODE BON VOYAGE! R.I.P #ilonabarnabiphotonews

GIORGIO ARMANI
A KLASSZIKUS, ELEGÁNS NŐI DIVAT KIRÁLYA 
BÉKE LEGYEN VELED! HIÁNYOD PÓTOLHATATLAN A DIVAT VILÁGÁBAN!
"Az egyetlen dolog, amit megbántam az életemben, hogy túl sok időt töltöttem munkával, és nem elég időt a barátaimmal és a családommal." (Forrás!)



Giorgio Armani 1934. július 11-én született Piacenzában, középosztálybeli család középső gyerekeként. Édesanyja háztartásbeli volt, apja egy szállítmányozási cég könyvelője. Gyerekként élte át a második világháborút és a szövetségesek bombázásait. Giorgio kilencéves volt, amikor a barátaival találtak egy adag lőport, és amikor felgyújtották, olyan súlyosan megsérült, hogy másfél hónapra kórházba került. Fennállt a veszélye annak, hogy látása maradandóan megsérült, és az élmény hatására úgy döntött, hogy orvos lesz. A háború után az apja rövid időre börtönbe került a fasizmusban való részvétele miatt, és a család Milánóba költözött.

Nagyon szerény körülmények között éltünk. Azért szeretem annyira a munkámat, mert egy olyan világban alkothatok, amiről soha nem gondoltam volna, hogy a része leszek, egy világ, amit csak a filmeken láttam, amikről a könyvekben olvastam

– emlékezett később vissza a nehéz kezdetekre.

Miután 1953-ban leérettségizett, el is kezdte az orvosi egyetemet, de három év múlva be kellett vonulnia katonai szolgálatra. A leszerelése után kirakatrendezőként dolgozott a milánói La Rinascente üzletházban, majd üzletkötő lett. Még mindig csak huszonéves volt, de az üzleti utak világlátottá és magabiztossá tették, Indiától az Egyesült Államokig sokfelé megfordult. 1965-ben az olasz textilmágnás, Nino Cerruti cégéhez került, itt már divattervezéssel foglalkozott, és szabadúszóként másoknak is dolgozott. Az Armani név először 1974-ben bukkant fel a Sicons bőr ruházati cikkeket gyártó cég termékein, egy évvel később pedig Giorgio Armani S.p.A. néven saját divatcéget alapított.

Armani már elmúlt negyven, amikor saját lábra állt, a cégalapításról élettársa, Sergio Galeotti győzte meg. A kiváló üzleti érzékkel megáldott Galeotti vitte a pénzügyeket, Armani pedig a kreatív feladatokat vállalta magára. Először egy férfiaknak készült, laza, mégis elegáns öltönykollekciójával hívta fel magára a figyelmet, majd egy évvel később rukkolt elő a női kollekciójával. 

Én voltam az első, aki egy kicsit lágyított a férfiak megjelenésén, és keményített a nőkén. A férfiaknak nőknek szánt anyagból terveztem viseletet, és a férfidivatból pedig elloptam azt, amit a nők akartak, amire szükség volt – így született meg a power suit.

1980-ban már ő öltöztette Richard Gere-t az Amerikai dzsigoló című filmhez, ezt utána több száz hasonló munka követte, a legismertebb közülük Martin Scorsese 1987-es filmje, az Aki legyőzte Al Caponét. Armani számára ez biztosan több volt, mint egyszerű brandépítés, mert gyerekkora óta imádta a filmeket, és saját bevallása szerint hiába lett idősebb korában otthonában házi mozija, még ekkor is szívesen járt el filmszínházakba. 

Nagyon szegények voltunk, nehéz volt az élet. Gyerekként a milánói mozikban találtunk menedéket. Ezek voltak az álmok palotái, a filmsztárok mind olyan gyönyörűek voltak. Teljesen elbűvölt a hollywoodi csillagok ideális szépsége

 – nyilatkozta.

És ahogy egyre ismertebb lett, már neki sem kellett keresnie a celebek társaságát, hanem ők szerettek volna a közelében lenni: a 80-as években sorra fordultak hozzá azok a sztárok, akiknek elegük volt a régi Hollywood túlzó és giccses divatjából, és egyszerűbb, szofisztikáltabb viseletben szerettek volna megjelenni a vörös szőnyegen. A divat Bibliájának is nevezett WWD magazin az 1990-es Oscar-gála után ezzel a címmel tette egy képre a fehér szatén báli ruhás Kim Basingert és a visszafogottan elegáns Armaniba öltözött Michelle Pfeiffert: „Az agónia és az eksztázis.” A fotón Armani jelképezte a diadalmas új korszellemet.

A milánói Via Sant’Andreán, a divatnegyed kellős közepén 1983-ban megnyílt első Armani butik azonban nemcsak ruhákat, hanem alsóneműt, fürdőruhát, cipőket, táskákat és parfümöket is árult. A termékpaletta később is széles maradt, tervezett tévét a Samsungnak, telefont az LG-nek, egyenruhát rendőröknek, taxisofőröknek, az olasz nyári és téli olimpiai csapatnak, saját étterem- és szállodaláncot is alapított.

Mindig is úgy gondoltam, hogy a divat nem csak a ruhákról szól. Sokkal szélesebb közönséget érek el azzal, hogy más területeken is kipróbálom magam. Bármibe vágok bele, próbálok tartós és hasznos dolgokat létrehozni.

A milánói zászlóshajó üzlet 2008-ban átköltözött a szomszédos Via Montenapoleone 2. alá, ahol egy Armani által saját maga tervezett, háromszintes divatáruház található.

A 20. század végén azonban egy globális piacra dolgozó tervező már nem engedhette meg magának, hogy csak Európára koncentráljon, Amerikában is ott kellett lenni. A Los Angeles-i Armani divatüzlet a Rodeo Drive-on 1988-ban nyílt meg, és Armani jó stratégiai húzással felvette Wanda McDanielt, A Keresztapa producerének feleségét, hogy csábítsa be a leghíresebb színésznőket az üzletbe. Az első nagy sikert Jodie Foster hozta meg, akit 1989-ben még a legrosszabbul öltözött sztárnak választottak az Oscar-gála után, a következő évben azonban olyan sikert aratott Armani ruhában, hogy ezután nem volt hajlandó semmi mást viselni. Hamarosan a bolt rendszeres vásárlói között tudhatta a korszak legnagyobb sztárjait: Julia Robertset, Michelle Pfeiffert, Jack Nicholsont, John Travoltát, később pedig Cate Blanchettet, Beyoncét, Lady Gagát, David Beckhamet és Katie Holmest. Armani személyesen egyáltalán nem udvarolt a hírességeknek, úgy érezte, elég nagy név ahhoz, hogy ők keressék:

Ha egy filmcsillag Armanit akar viselni, majd felhív minket

– mondta. (forrás!)

QP | Quality Placement
p.s... Vámos Magda Magyar Divat Szövetség alapító, örökös tiszteletbeli elnök, a magyar divatvilág "ICONICUS" élő legendájának szavai több ízben megcsendültek a szomorú hír hallatán:

A DIVAT ÖRÖK!
*

"DIVATKIRÁLY"
MEGÁLMODOTT LEGENDÁI FINOM SZÖVETEKBE BURKOLVA ÖRÖK HIÁNY MARAD AZ EGÉSZ VILÁGNAK! 
*


2025. augusztus 30., szombat

©FRANCO FASSI FITNESZ ÉLETMÓD MITIKUS ICONICUS OLASZ BAJNOKÁTÓL IFBB FÁJDALOMMAL BÚCSÚZIK.. R.I.P

A Nemzetközi Testépítő és Fitness Szövetség (IFBB) mély fájdalommal jelenti be Franco Fassi, sportágunk igazi legendájának halálát.

Franco Fassi, in tre foto tratte dalla rivista Cultura Fisica, padre fondatore e presidente della FIACF-IFBB per oltre un trentennio, è stato anche uno dei più grandi che hanno fatto la storia della cultura fisica in Italia.

*

Franco Fassi nemcsak mitikus bajnok és úttörő volt, hanem a testépítés és a fitnesz életmód értékeinek fáradhatatlan harcosa is. Vizionáriusként és vállalkozóként döntő szerepet játszott sportágunk népszerűsítésében és fejlesztésében, számtalan sportolót inspirálva generációkon át.

Elkötelezettsége, szenvedélye és eredményei kitörölhetetlen nyomot hagytak az IFBB családban és a világ testépítő és fitnesz közösségében.

Az IFBB őszinte részvétét fejezi ki családjának, barátainak és mindazoknak, akiknek megadatott a kiváltság, hogy ismerték és együtt dolgozhattak vele. Emléke örökké élni fog sportágunk történetében.

FRANCO FASSI * IRON CULTURE ICONIC

Arnold Alois Schwarzenegger Primetime Emmy- és Golden Globe-díjas osztrák származású amerikai színész, testépítő, üzletember és politikus; az USA Kalifornia államának 38. kormányzója volt. Fiatalkorában testépítő eredményeivel ért el komoly sikereket, majd hollywoodi akciófilmjeivel vált világhírűvé.

*

"The biography of Franco Fassi -one of the iconic men of Physical Culture, in the 20th century- has been released, in Italy, written by Alessandra Corti and published by “Bolis Edizioni”. He was the pioneer of modern Fitness, in Italy, besides a popularizer of the “Iron Culture“ intended as the maximum expression of training and healthy lifestyle. 

With a long relationship with IFBB, where he is a current Member of the Executive Council, as Patron; Franco Fassi has been more than a sportsman. He has been a leading athlete in Artistic Gymnastics, a great champion of Bodybuilding, besides a cyclist and a winning driver behind the wheel of a sports car. 

Successful wellness entrepreneur and founding president of the Italian Amateur Physical Culture Federation, this book is a great legacy about one of the most iconic representatives of our sports, in Europe." (Forrás!)


Instagram CEO @gaspari

CEO @Gaspari_Ageless Join.Gaspariageless.com 
First Arnold Classic Champ🏆


Un ultimo saluto a Franco Fassi, uno dei pionieri della nostra amata Zingonia, precursore del fitness e del body building e fondatore dell'omonima e rinomata azienda "Fassi Sport".
Insieme alla sua amata Aurora è sempre stato parte attiva, soprattutto nei momenti di grande criticità, nel processo di rinascita e rigenerazione di Zingonia e soprattutto di quello del quartiere "Quattro Torri".
Sentite condoglianze e un grande abbraccio alla moglie Aurora e ai figli Nadia e Claudio.
Il funerale si terrà domani pomeriggio (venerdì) alle ore 16:00 presso la chiesa Zingonia. (Facebook

Silvano Zanoli Sindaco di Verdellino


Agi Szlavy a XX. század nemzetközileg elismert világhírű magyar származású akrobata, ISSA personal trainer, írónő, festőművész közölte megrendülten, őszinte részvéttel a szomorú hírt, aki Olaszország, Stresa városában él napjainkban.

R.I.P

@ilonabarnabiphotonews

2025. augusztus 17., vasárnap

©BARNA ISTVÁN BÁTYÁMAT A '80-AS ÉVEK RETRO REKLÁMARC DIVATVILÁGA ELVEZETTE A CSAVARBIRODALMÁIG.. @ilonabarnabiphotonews

Technocar Trade Barna István * Fotó: Ványi Ákos  
CONTACT
Bátyámék #ilonaincibarna
Barna Család (Martin Kati (balra, feleség) Barna Lili (leánykájuk) Barna István (modell, nyomdász, csavarbirodalom tulajdonos a Szigony utcában 
CONTACT

2025. augusztus 12., kedd

©MYSLF L'ABSOLU KÁDÁR L. GELLÉRT A HUNYADI FILM ERŐS, MAGYAR KARAKTERÉNEK KEDVENC ILLATA * BALLA RITA MASK DESIGNER * @barnainciilona

 YVES SAINT-LAUREN

MYSLF L'ABSOLU 

ERŐ * FRISSESSÉG * ELEGANCIA

  • Christophe Raynaud
  • parfümőr alkotása
  • MYSLF L'Absolu illatkampányának 2025-ös reklámarca Austin Butler. Ő a YSL Beauty globális nagykövete is. Az új MYSLF Absolu illat kampánya a férfiasság intenzívebb, ragyogóbb és örömtelibb kifejezését emeli ki a Beauty Packaging és a Yahoo Finance szerint.

Kádár L. Gellért

HUNYADI FILM 

főszereplőjének kedvenc illata, mint ahogy azt olvashattuk Instagram hírforrásában.

"A MYSLF L’Absolu, az YSL új illata, számomra nem csak egy parfüm, hanem egy rituálé.
Minden mozdulatban ott van az önfegyelem, az erő, a jelenlét.
A gyakorlás, a csend, a fókusz.
Ez a luxus számomra: amikor önmagam lehetek, magabiztosan." Forrás!

*

Leonard Albert „Lenny” Kravitz négyszeres Grammy-díjas amerikai énekes-dalszerző, multiinstrumentalista, zenei producer, színész és rendező. Zenei stílusa, a rock, blues, soul, R&B, funk, jazz, reggae, hard rock, pszichedelikus, pop, folk elemeire épül. Wikipédia 

Lenny Kravitz 

YSL Beauty reklámarca



*


*

Az ősi, magyar erőt sugárzó Kádár L. Gellért lenyűgöző izmai az L'ABSOLU illatával kétség nélkül izgalmas. 

Az Instagram  reklámfilmjében az ismert arc tekint ránk, amit már a HUNYADI filmben is láthattunk, Balla Rita mask designer tehetségének köszönhetően. Nagy siker koronázta  a filmet, mondhatnám itt őszintén azt, hogy "Oscar Award" gyanús. Hasonló érzésem volt Cannes Filmfesztiválon 2015-ben.

Hírforrások:

Instagram 

Kádár L. Gellért 

* HVG 

🚩 Kádár L. Gellért (Hunyadi János) lett a Yves Saint Laurent francia divatház ...
🍀 A Hunyadi sorozat főszereplője az YSL új férfi parfümjének arcaként olyan világsztárok mellé Austin Butlers, Lenny Kravitz, Zoé Kravits és Dua Lipa ...
Fotó: Andras Schram


*

Balla Rita

iMDb

Balla Rita design-, és művészetmenedzser Sipos Endre festőművész és művészetfilozófus szerint azok közé tartozik, akik nagyfokú érdeklődést mutatnak a vizuális kultúra, és ezen belül a képzőművészet új kifejezési lehetőségei iránt. (Forrás!)


Sipos Endre 

(Békéscsaba1951december 15. –) 

                                        magyar festőművész, tanár, művészetfilozófus

Trianoni Szemle szerkesztőbizottságának tagjaként a magyar nemzet sorskérdéseinek művészeti aspektusai foglalkoztatják. Ez az a kérdéskör, amelyben azt vizsgálja, hogy a vertikális műelemzés módszerével miképpen lehet a felnövekvő nemzedék identitástudatát megalapozni és elmélyíteni. (Forrás!)

*

Saint-Laurent 

(Yves Henri Donat Mathieu-Saint-Laurent) 

(OránAlgéria1936augusztus 1. – Párizs2008június 1.francia divattervező, 2002-es visszavonulásáig az haute couture és a prêt-à-porter területén dolgozott. Nevét viseli az általa alapított divatház.

algériai francia családba született (születésekor Algéria még Franciaországközvetlen része, majd tengerentúli megyéje), apja egy biztosítótársaság vezető tisztviselője volt. Mind apai, mind anyai nagyszülei Elzászból menekültek a porosz–francia háború elől Észak-Afrikába. A helyi gimnázium egy diákelőadása alkalmával lobbant szerelemre a jelmeztervezés iránt, ekkor tizenegy éves volt. A divatvilág iránti ébredő vonzalma egyidejűleg menekülést is jelentett diáktársai gúnyolódása elől, akik a feminin kisfiúban állandó céltáblára leltek. (Forrás!)

*

p.s...  Yves Saint-Laurent csodás illatai számomra sokkal többet jelentenek, megidézik  a '90-es éveim Párizsát, amikor az első YSL kosztümömet és "accessoire", kiegészítőimet vásároltam YSL elegáns párizsi üzletébenYves Henri Donat Mathieu-Saint-Laurent épp jelen volt. Volt egy sejtésem, hogy EZ KIVÁLTSÁGOS PILLANAT. Sajnos fotóm nincs erről, de megőriztem ma is divatos, hordható remekműveket. Időközönként kezembe veszem, imádattal átölelem, becsukott szemmel az arcomhoz emelem, gondolatban megidézi az akkori, csodás pillanat "illatát".  @BarnaInciIlona 

YSL © BIPHOTONEWS

@ilonabarnabiphotonews


HÍRFORRÁSOK:


GABORSZAKACSBLOG

YSL

@ilonabarnabiphotonews

@ilonabarnabiphotonews
BIPHOTONEWS download * letölthető * télécharger pro. photos